edu.ro

Syndicate content
Updated: 38 min 30 sec ago

Cinci medalii de aur, o medalie de argint și locul I pe națiuni la Balcaniada de Matematică pentru Juniori (2019)

Tue, 25/06/2019 - 15:42
25 Iun 2019

Palmaresul lotului olimpic de juniori al României la a XXIII-a ediţie a Olimpiadei Balcanice de Matematică pentru Juniori, desfăşurată în perioada 20 - 25 iunie, în Cipru (Agros), însumează cinci medalii de aur și o medalie de argint.

În urma acestor rezultate, România a ocupat primul loc în clasamentul neoficial pe națiuni cu 219 puncte (din 240 posibile).

Medaliile de aur au fost obținute de Radu Andrei Lecoiu (Colegiul Național „Ienăchiță Văcărescu” din Târgoviște), David Andrei Anghel (Școala Gimnazială nr. 56 din București), Andrei Moldovan (Școala Gimnazială nr. 79 din București), Dinu Alexandru Iosifescu (Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București) și Iustinian Cristian Constantinescu (Școala Gimnazială „George Bacovia” din București), acesta din urmă medaliat cu bronz în concursul de anul trecut.

Lucrările lui Andrei Moldovan, Dinu Alexandru Iosifescu și Iustinian Cristian Constantinescu au primit punctaje maxime.

Medalia de argint a fost adjudecată de Lucia Râșnoveanu (Școala Gimnazială „Spectrum” din Constanța).

Lotul României a fost coordonat de lector univ. dr. Andrei Alex Eckstein de la Universitatea Politehnica din Timişoara, prof. Dănuț Aramă de la Colegiul Național „Costache Negri” din Târgu Ocna (jud. Bacău) și prof. Cristian Lazăr de la Colegiul Național din Iași (observator).

Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori este o competiţie destinată elevilor cu vârsta sub 15 ani și jumătate din statele situate în regiunea balcanică. La ediţia din acest an au participat concurenţi din 16 ţări (10 țări membre şi 6 cu statut de invitat).

Delegația României a revenit în țară marți, 25 iunie, ora 14:50, fiind întâmpinată și felicitată de ministrul Educației Naționale, Ecaterina Andronescu.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Rezultatele înregistrate de absolvenţii clasei a VIII-a care au susținut Evaluarea Naţională 2019 (rezultate înainte de contestaţii)

Tue, 25/06/2019 - 11:36
25 Iun 2019

Ministerul Educaţiei Naţionale a centralizat rezultatele înregistrate la Evaluarea Naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a (înainte de contestaţii), sesiunea 2019. 

Situația statistică generală relevă că dintre cei 146.105 candidaţi prezenți106.838 de candidați au obţinut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci). Dintre aceștia, 429 de candidați au încheiat examenul cu media generală 10 (zece).

Rata de participare a fost de 94,2%: 146.105 candidaţi prezenţi dintr-un total de 155.020 de elevi înscrişi.

La proba de Limba și literatura română au obținut note peste sau egale cu 5 (cinci) 118.074 de candidați (80,6%), iar 1.956 de candidați au fost notați cu 10 (zece). La proba de Matematică, 91.606 candidați (62,7%) au note peste sau egale cu 5 (cinci), iar 2.535 de candidați au obținut nota 10 (zece). La limba și literatura maternă, 8.130 de candidați (din 8.559 prezenți) au obținut note mai mari sau egale cu 5. 

Opt elevi au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudă, lucrările acestora fiind notate cu 1.

Contestaţiile pot fi depuse în cursul acestei zile, în intervalul orar 14:00 - 20:00, iar rezultatele finale vor fi afişate în data de 29 iunie. Rezultatele finale vor fi publicate atât la avizierul unităților de învățământ, cât și online, pe site-ul dedicat - evaluare.edu.ro.

Media generală de admitere, care se calculează considerând 80% media de la evaluarea națională și respectiv 20% media anilor de gimnaziu, urmează să fie afișată după finalizarea contestațiilor.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Miniștrii învățământului superior din țările francofone au adoptat Declarația de la București

Fri, 21/06/2019 - 21:30
21 Iun 2019

În perioada 18-21 iunie 2019, a avut loc la București (Palatul Parlmentului și Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară), a IV-a ediție a Inițiativei pentru dezvoltarea digitalului în spațiul universitar francofon (IDNEUF4). Evenimentul a inclus trei reuniuni: Forumul digital al spațiului universitar francofon, Conferința pentru finanțarea digitalului în spațiul universitar francofon și Conferința miniștrilor învățământului superior din țările francofone.

IDNEUF4 a fost organizată de Ministerul Educației Naționale în colaborare cu Agenția Universitară a Francofoniei, Organizația Internațională a Francofoniei și Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București, sub Înaltul Patronaj al Președintelui României și sub egida Președinției României la Consiliul Uniunii Europene.

Cei peste 200 de participanți (reprezentanți ai ministerelor de resort din țările francofone, membri ai instituțiilor francofoniei și ai mediului academic) au dezbătut programele de susținere a digitalizării învățământului superior și cercetării, precum opțiunile strategice și instrumentele care să permită asigurarea finanțării proiectelor IDNEUF.

Declarația de la București a fost adoptată în cadrul Conferinței miniștrilor învățământului superior din țările francofone, desfășurată vineri, 21 iunie, la Palatul Parlamentului. Documentul stabilește principalele linii de acțiune pentru următoarea perioadă. Astfel, miniștrii și delegațiile ministeriale au agreat susținerea programului propus de Comitetul tehnic privind cadrul strategic până în anul 2030 și înființarea unui comitet de lucru în al cărui mandat intră dezvoltarea planului strategic, elaborarea programului de lucru, respectiv coordonarea procesului de aplicare a acestui plan.

De asemenea, a fost aprobată organizarea unei reuniuni tehnice în ianuarie 2020 sub coordonarea Agenției Universitare a Francofoniei și a fost acceptată propunerea ministrului Educației și Învățământului Superior al provinciei Québec, Jean-François Roberge, de a găzdui IDNEUF5 în Quebec (iunie 2020). La propunerea Tunisiei, IDNEUF6 va avea loc în iunie 2021 la Tunis.

Alte informații

În zilele de 18 și 19 iunie, Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București a fost gazda primului Forum digital al spațiului universitar francofon. Au luat parte reprezentanți ai universităților membre ale Agenției Universitare a Francofoniei alături de parteneri și furnizori de soluții/conținuturi educaționale în format digital. Întâlnirea a prilejuit discuții pe tema digitalizării învățământului superior și a inovațiilor tehnico-pedagogice, oferind cadrul propiece pentru un schimb edificator de bune practici.

Joi, 20 iunie, la Palatul Parlamentului, a avut loc a doua ediție a Conferinței pentru finanțarea digitalului în spațiul universitar francofon. Au fost prezenți inițiatori de proiecte transnaționale și finanțatori care au agreat posibilitățile de finanțare a acestor proiecte și au convenit asupra modalităților de selecție și monitorizare a proiectelor alese.

Rezultatele discuțiilor din cele patru zile își vor pune amprenta atât asupra dezvoltării metodelor și instrumentelor digitale în învățământul superior, cât și asupra intensificării relațiilor de cooperare între universitățile din statele francofone.

Lansată în anul 2015, Inițiativa pentru dezvoltarea digitalului în spațiul universitar francofon își propune să stimuleze utilizarea metodelor și mijloacelor de învățământ digitale în spațiul universitar francofon, în vederea creșterii calității și atractivității procesului educațional. De asemenea, IDNEUF vizează dezvoltarea unor programe de formare inițială și continuă adaptate noilor cerințe de pe piața muncii în contextul erei tehnologiei.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Prezența la ultimele două probe din cadrul Evaluării Naționale 2019

Fri, 21/06/2019 - 17:51
21 Iun 2019

La ultima probă scrisă - Limba şi literatura maternă - din cadrul Evaluării Naţionale a absolvenţilor de clasa a VIII-a, desfășurată vineri, 21 iunie, au participat 8.560 de elevi (93,09%). Dintre aceștia, un elev a fost eliminat din cauza tentativei de a frauda examenul, lucrarea fiind notată cu 1.

Precizăm, în acest context, că proba de matematică din data de 20 iunie a fost susținută de 146.181 de elevi (94,53%). Șase elevi au fost eliminaţi din cauza unor tentative de fraudă, lucrările acestora primind nota 1.

Prima afişare a rezultatelor este programată în data de 25 iunie (până la ora 12:00). În aceeaşi zi, vor putea fi depuse eventualele contestaţii (interval orar 14:00 - 20:00). 

Rezultatele finale vor fi publicate în data de 29 iunie.

În procesul de evaluare inițială a lucrărilor scrise și de rezolvare a contestațiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferența dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, notele obținute se trec, pe fiecare lucrare în parte, cu cerneală roșie, de către profesorii evaluatori, după ce este verificată concordanța cu borderourile individuale, și sunt semnate de aceștia. Nota finală se calculează ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire.

În cazul în care diferența între notele acordate de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1 punct, lucrarea va fi recorectată de alți doi profesori evaluatori numiți de președintele comisiei. După validarea finalizării evaluării, nota finală este calculată luând în considerare cele 4 note, după eliminarea celor două note/valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note/valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală care se trece pe lucrare și este înregistrată în catalogul evaluării naționale.

În cadrul etapei de soluționare a contestațiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluarea inițială.  

În situația în care se constată o diferență de notare mai mare de 1,5 puncte, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea inițială și cea de la contestații, președintele comisiei de contestații numește o a treia comisie formată din alți doi profesori cu experiență, alții decât cei care au evaluat inițial lucrările în centrul de contestații.

Reevaluarea se face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu strictețe baremul de evaluare și notare și toate procedurile de evaluare. Nota acordată de a treia comisie este nota finală a comisiei de contestații. Nota obținută în etapa de soluționare a contestaților este nota definitivă, indiferent de punctajul obținut, în plus sau în minus, față de nota acordată în etapa de evaluare inițială a lucrării. Această notă nu mai poate fi modificată și reprezintă nota obținută de candidat la proba respectivă.

Candidații care depun contestații completează și semnează o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat la cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației, poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. În cazul candidatului minor declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali al acestuia.

Media generală obţinută la Evaluarea Naţională constituie unul dintre criteriile pentru admiterea în învăţământul liceal de stat. Media de admitere în liceu este media ponderată dintre media generală la Evaluarea Naţională (reprezentând 80) şi media generală de absolvire a claselor din gimnaziu (reprezentând 20%).

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Întâlnire între ministrul Ecaterina Andronescu și ministrul Educației și Învățământului Superior al provinciei Québec (Canada), Jean-François Roberge

Thu, 20/06/2019 - 14:38
20 Iun 2019

Ministrul Ecaterina Andronescu a avut astăzi, 20 iunie 2019, o întrevedere cu ministrul Educației și Învățământului Superior al provinciei Québec (Canada), Jean-François Roberge.

În cadrul întâlnirii, ministrul român al Educației a subliniat importanța dezvoltării parteneriatelor interuniversitare, precum și necesitatea internaționalizării învățământului superior prin sprijinirea mobilităților în scop academic.

În acest sens, un rol important îl are promovarea ofertelor educaționale ale instituțiilor de învățământ superior din România, care pot deveni atractive pentru tinerii din Québec datorită diversității programelor, precum și existenței unei oferte educaționale dezvoltate în limba franceză.

Susținem cooperarea în cadrul inițiativelor desfășurate de Organizația Internațională a Francofoniei, totodată exprimându-ne disponibilitatea de a sprijini, conform sferei noastre de competență, acele mecanisme care permit o creștere a colaborării între instituțiile noastre de învățământ superior”, a declarat ministrul Ecaterina Andronescu.

Întrevederea a avut loc în contextul desfășurării la București, în perioada 18-21 iunie, a reuniunilor programate în cadrul celei de-a IV-a ediții a Inițiativei pentru Dezvoltarea Digitalului în Spațiul Universitar Francofon/L’Initiative pour le développement du numérique dans l’espace universitaire francophone (IDNEUF).

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicat de presă ISMBCategorie: Comunicate de presă

Peste 146.500 de absolvenţi ai clasei a VIII-a au participat la prima probă scrisă din cadrul Evaluării Naţionale 2019

Tue, 18/06/2019 - 21:36
18 Iun 2019

Marți, 18 iunie, s-a desfăşurat prima probă scrisă a Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a - proba de Limba şi literatura română. Au fost prezenţi 146.553 de candidați. Un candidat a fost eliminat pentru tentativă de fraudă, lucrarea acestuia fiind notată cu 1.

Subiectele și baremul de corectare pentru proba de Limba şi literatura română au fost publicate de Centrul Național de Evaluare și Examinare pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 15:00.

Următoarea probă va avea loc joi, 20 iunie (Matematică), iar ultima probă, la Limba şi literatura maternă, va fi susținută vineri, 21 iunie, de elevii care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă.

Prima afişare a rezultatelor este programată în data de 25 iunie (până la ora 12:00). 

În aceeaşi zi, vor putea fi depuse eventualele contestaţii (interval orar 14:00 - 20:00). Rezultatele finale vor fi publicate în data de 29 iunie.

Reamintim că media generală obţinută la Evaluarea Naţională constituie unul dintre criteriile pentru admiterea în învăţământul liceal de stat. Media de admitere în liceu este media ponderată dintre media generală la Evaluarea Naţională (reprezentând 80) şi media generală de absolvire a claselor din gimnaziu (reprezentând 20%).

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Ministrul Ecaterina Andronescu s-a întâlnit cu E.S. dl Sayyid Badr bin Hamad Albusaidi, secretarul general al Ministerului Afacerilor Externe al Sultanatului Oman

Fri, 14/06/2019 - 21:53
14 Iun 2019

Ministrul Ecaterina Andronescu a avut vineri,14 iunie 2019, la sediul MEN, o întrevedere cu E.S. dl Sayyid Badr bin Hamad Albusaidi, secretarul general al Ministerului Afacerilor Externe al Sultanatului Oman.

În cadrul întâlnirii, ministrul Educației a subliniat potențialul de colaborare dintre cele două state în domeniul educației, prin consolidarea cooperării dintre instituțiile de învățământ superior din cele două țări, în vederea promovării mobilității academice, a proiectelor inovatoare și a posibilităților pe care le au tinerii din Oman în România.

Astfel, aceștia sunt invitați să-și continue studiile în țara noastră, universitățile românești oferind o varietate de oportunități de învățare, inclusiv programe în limba engleză în domeniile medicină, inginerie, agricultură, economie și științe umane.

Universitățile noastre sunt bine pregătite și deschise colaborării cu Sultanatul Oman în domeniul mobilității studenților și cadrelor didactice, precum și în activități de cercetare științifică dezvoltate în comun”, a conchis ministrul Educației, Ecaterina Andronescu.

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Finalizarea etapei de evaluare a calității științifice a proiectelor de manuale școlare (anul școlar 2019-2020)

Thu, 13/06/2019 - 19:39
13 Iun 2019

În urma derulării procedurii de licitație deschisă în vederea asigurării manualelor școlare, în anul școlar 2019-2020, pentru elevii din învățământul preuniversitar de stat, Centrul Național de Evaluare și Examinare, în calitate de autoritate contractantă, a comunicat ofertanților astăzi, 13 iunie 2019, rezultatele evaluării calității științifice a proiectelor depuse.

Astfel, au fost admise 104 proiecte de manuale școlare și respinse 72. Din cele 72 de proiecte respinse, 17 au fost „neconforme”, iar 55 au obținut mai puțin de 95 de puncte. Ofertanții au dreptul de a contesta rezultatele în termen de 10 zile de la primirea comunicării.

Licitația a fost lansată pentru manualele de clasa a VII-a, precum și pentru manualele școlare necesare elevilor din clasele I-VI pentru care fie nu au existat oferte în anii trecuți, fie acordurile-cadru încheiate în urma achizițiilor anterioare au încetat.

Ofertanții au depus 176 proiecte de manuale școlare. Au fost înscrise oferte pentru toate disciplinele din Trunchiul Comun pentru clasa a VII-a și pentru o bună parte din disciplinele de clasa a VI-a rămase neofertate în anul 2018. Nu au fost depuse oferte pentru disciplinele cu un tiraj redus al manualelor școlare.

Pentru titlurile de manuale şcolare pentru care nu au existat oferte, MEN aplică prevederile art. 31 din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu metodologia de achiziţie a manualelor şcolare pentru învăţământul preuniversitar, anexa nr. 3 a ordinului de ministru nr. 3.103/2019.

În vederea evaluării calității științifice a proiectelor de manuale școlare au fost cooptați, prin apel public, în calitate de experți, profesori din învățământul superior sau preuniversitar, care au titlul științific de doctor sau cel puțin gradul didactic I. Evaluarea calității științifice a conținutului fiecărui proiect a fost realizată de către cinci experți cooptați. Conform metodologiei, un proiect de manual școlar poate fi acceptat dacă întrunește minimum 95 de puncte din 100 de puncte posibile.

Pentru asigurarea unor manuale școlare de calitate, prin ordinul de ministru nr. 3.103/2019 au fost regândite punctajele aferente descriptorilor de calitate, astfel încât evaluarea s-a centrat pe criterii precum corectitudinea manualului din punct de vedere științific, corelarea cu programa școlară, adecvarea conținutului la vârsta elevului etc.

Până la finalizarea procedurilor prevăzute de metodologia de achiziție a manualelor școlare pentru învățământul preuniversitar, aprobată prin ordinul de mnistru nr. 3103/2019, toate comunicările se vor efectua exclusiv cu ofertanții, acestea nefiind publice.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

154.956 de absolvenţi ai clasei a VIII-a s-au înscris pentru susținerea Evaluării Naţionale - sesiunea 2019

Thu, 13/06/2019 - 18:56
13 Iun 2019

La Evaluarea Națională (EN VIII) din sesiunea 2019 s-au înscris 154.956 de absolvenți ai clasei a VIII-a, conform situației centralizate de Ministerul Educaţiei Naţionale.

Examenul începe marți, 18 iunie, cu proba scrisă la Limba și literatura română. Joi, 20 iunie, se desfășoară proba la Matematică, iar vineri, 21 iunie, este programată proba la Limba și literatura maternă.

Primele rezultate vor fi comunicate marți, 25 iunie, până la ora 12:00 (în centrele de examen). Contestațiile pot fi depuse în aceeași zi, în intervalul orar 14:00 - 20:00.Rezultatele finale vor fi afișate sâmbătă, 29 iunie.

Probele încep la ora 9:00, accesul elevilor în săli fiind permis până la ora 8:30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev. Probele sunt monitorizate audio-video.

Candidații trebuie să aibă asupra lor un act de identitate și instrumente de scris cu cerneală sau pastă albastră pentru redactarea lucrărilor, creion negru pentru realizarea desenelor/schemelor și instrumente de desen la proba de Matematică.

Este interzisă introducerea în sălile de examen a unor obiecte precum ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete etc. De asemenea, elevii vor fi informaţi că este interzis accesul în săli cu orice fel de lucrări: manuale, dicţionare, notiţe, însemnări etc., precum şi cu orice mijloc electronic de calcul, de stocare de informații sau de comunicare (stick-uri de memorie, telefoane, tablete etc.).

Ministerul Educației Naționale pune la dispoziția celor interesați o linie TELVERDE - 0800801100 - pentru sesizarea eventualelor nereguli din cadrul Evaluării Naționale. Numărul va fi disponibil în perioada 18 - 20 iunie, între orele 8:00 - 16:00, iar vineri, 21 iunie, între orele 8:00 -14:00.

Evaluarea Naţională se desfăşoară, anual, într-o singură sesiune. Media generală obținută în cadrul EN VIII are o pondere de 80% în calculul mediei pe baza căreia se realizează admiterea în clasa a IX-a. Absolvenții clasei a VIII-a își vor putea continua studiile în învățământul liceal sau profesional, fiind asigurate locuri pentru toți elevii care au finalizat ciclul gimnazial.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Precizările Ministerului Educației Naționale cu privire la admiterea în sistemul de învățământ liceal de stat pentru anul şcolar 2019-2020

Wed, 12/06/2019 - 19:53
12 Iun 2019

Conform situației centralizatoare, la data prezentă, toate inspectoratele școlare județene/al municipiului București au publicat pe site-urile proprii broșura privind oferta de admitere în învățământul liceal, prin urmare toate unitățile de învățământ sunt în posesia informațiilor cu privire la rețeaua școlară.

Inspectoratele școlare au tipărit și distribuit broșurile și în format letric, astfel încât până la finalul acestei săptămâni toate materialele informative vor ajunge în toate unitățile de învățământ, cu excepția celor din județele Argeș, Brașov și Iași, în care distribuirea broșurilor se va finaliza la începutul săptămânii viitoare.

Elaborarea, tipărirea, publicarea și difuzarea broșurilor de admitere în învățământul liceal sunt în responsabilitatea inspectoratelor școlare județene/al municipiului București.

În baza prevederilor art. 2 alin. (1) din OMEN nr. 4829/2018 privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2019-2020, cu modificările/completările ulterioare, „admiterea absolvenților clasei a VIII-a în învățământul liceal de stat pentru anul  şcolar  2019-2020  se  desfășoară  în  conformitate  cu  Metodologia  de  organizare  şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2011-2012.

În context, precizăm că nu au fost aduse modificări metodologiei privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat. Totodată, reamintim că informațiile referitoare la ultima medie de admitere în învățământul liceal pentru anul școlar 2018-2019, precum și alte date de interes general (numele liceului, specializarea, limba de predare, forma de învățământ, profilul, filiera, ultima medie de admitere din anul anterior etc.) se regăsesc și pe site-ul:http://admitere.edu.ro/2018/repartizare/

Completarea  opţiunilor  în  fişele  de  înscriere  de  către absolvenţii clasei a VIII-a şi de către părinţii acestora, asistaţi de către diriginţii claselor a VIII-a, are loc după afișarea rezultatelor Evaluării Naționale, probele examenului de Evaluare urmând a se desfășura în perioada 18 - 21 iunie 2019.

După afișarea rezultatelor (25 iunie 2019), respectiv după soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor finale (29 iunie 2019), absolvenții clasei a VIII-a își pot calcula, cu certitudine, media de admitere pe baza căreia se exprimă opțiunile și se realizează repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Aprobarea actului normativ pentru modificarea Hotărârii de Guvern nr. 564/2017, alineatul (2) al articolului 4, privind modalitatea de acordare a drepturilor copiilor cu cerinţe educaţionale speciale şcolarizaţi în sistemul de învăţământ preuniversitar

Wed, 12/06/2019 - 19:52
12 Iun 2019

Executivul a aprobat în ședința de astăzi, 12 iunie 2019, o hotărâre ce va permite ca elevii/tinerii cu cerinţe educaţionale speciale (CES) din învățământul special care, pe perioada școlarizării locuiesc în internatul unității de învățământ, să primească alocația zilnică de hrană pe toată durata cursurilor școlare, inclusiv pentru zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale.

În temeiul prevederilor art. 48 alin. (3) și art. 51 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, copiii, elevii şi tinerii cu CES şcolarizaţi în unităţile de învăţământ special sau de masă, inclusiv cei şcolarizaţi în alt judeţ decât cel de domiciliu, beneficiază de asistenţă socială constând în asigurarea alocaţiei zilnice de hrană, a rechizitelor şcolare, a cazarmamentului, a îmbrăcămintei şi a încălţămintei în cuantum egal cu cel pentru copiii aflaţi în sistemul de protecţie a copilului, precum şi de găzduire gratuită în internate sau centrele de asistare pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale din cadrul direcţiilor generale judeţene/a municipiului Bucureşti de asistenţă socială şi protecţia copilului.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presăCategorie: Comunicate de presă

Reuniunea Directorilor Generali pentru Ȋnvăţământ Superior (București, 5 - 7 iunie 2019)

Fri, 07/06/2019 - 23:01
08 Iun 2019

Ministerul Educației Naționale a organizat, sub egida Preşedinţiei României la Consiliul Uniunii Europene, în perioada 5 - 7 iunie 2019, la Cercul Militar Național, Reuniunea Directorilor Generali pentru Ȋnvăţământ Superior.

Temele de discuţie au vizat conceptele-cheie pe care Ministerul Educației Naționale le-a promovat ȋn cadrul tuturor evenimentelor organizate ȋn domeniul educaţiei, pe parcursul Preşedinţiei române la Consiliul Uniunii Europene, respectiv calitatea, incluziunea şi excelenţa.

De asemenea, au fost dezbătute subiecte privind politicile europene din învățământ: recunoașterea automată a diplomelor, Programul Erasmus+, conceptul STEAM, stadiul de implementare a două inițiative majore - Universităţile Europene și Cardul Studenţesc European -  precum și modalităţi inovatoare de ȋnvăţare şi predare.

Au fost prezenți directori generali pentru ȋnvăţământ superior din toate statele membre UE, reprezentanţi ai Comisiei Europene, precum și reprezentanți ai organizațiilor europene cu responsabilități în domeniul învățământului superior (EQAR, EURASHE, ESU, EUA).

Reuniunea Directorilor Generali pentru Ȋnvăţământ Superior se desfășoară bianual, ȋntâlnirea de la Bucureşti fiind prima din anul 2019.

BIROUL DE COMUNICARE

Precizările Ministerului Educației Naționale cu privire la proiectul de Hotărâre de Guvern pentru stabilirea cuantumului minim pentru bursele de performanță, de merit, de studiu și de ajutor social pentru elevii din învățământul preuniversitar de stat

Thu, 06/06/2019 - 20:37
06 Iun 2019

Precizările Ministerului Educației Naționale cu privire la proiectul de Hotărâre de Guvern pentru stabilirea cuantumului minim pentru bursele de performanță, de merit, de studiu și de ajutor social pentru elevii din învățământul preuniversitar de stat:

  • în luna ianuarie 2019, ca urmare a adoptării Legii nr. 38/17.01.2019, pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr.1/2011, publicată în Monitorul Oficial nr. 53/21.01.2019, care prevede, în completarea  art. 82 (1), necesitatea stabilirii, prin Hotărâre a Guvernului, a unui cuantum minim pentru bursele de performanță, de merit, de studiu și de ajutor social pentru elevii din învățământul preuniversitar de stat, Ministerul Educației Naționale a inițiat proiectul de Hotărâre de Guvern pentru ducerea la îndeplinire a acestor prevederi;
  • potrivit vechilor prevederi legale, art. 82 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale (LEN) nr. 1/2011, cuantumul unei burse acordate din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi numărul acestora se stabilesc anual prin hotărâre a consiliului local, respectiv a consiliului judeţean/consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
  • în conformitate cu noile prevederi  legale ale LEN nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, art. 82 (1^1), cuantumul minim al fiecărei categorii de bursă se stabilește, anual, prin Hotărâre a Guvernului. Stabilirea cuantumului și a numărului acestora se face, ca până acum, potrivit art. 82 alin. (2) din LEN 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, de către autoritățile locale;
  • factorii de decizie din Ministerul Educației Naționale au organizat consultări, în perioada ianuarie-aprilie 2019, cu factori de decizie din Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, din Ministerul Finanțelor Publice și cu reprezentanți ai structurilor asociative ale autorităților administrației publice locale din România, pentru a decide cuantumul minim al fiecărei categorii de bursă, în vederea elaborării proiectului de act normativ;
  • în prealabil, Ministerul Educației Naționale a solicitat o situație a numărului de burse acordate la nivelul unităților administrativ-teritoriale, respectiv cuantumul pentru fiecare categorie de bursă. În urma unei analize a datelor prezentate în situația centralizatoare, au fost constatate discrepanțe între sumele alocate burselor/fiecare categorie de bursă/ județ/unitate administrativ-teritorială, fiind acordate burse de la 8 lei până la 1000 de lei;
  • astfel, în vederea asigurării echității în sistemul de învățământ/egalității de șanse la educație pentru toți copiii, inclusiv pentru cei proveniți din categorii sociale și economice dezavantajate, luând în considerare o medie a burselor acordate la nivelul țării, precum și execuția bugetară pentru aceste cheltuieli în anul trecut, s-a decis, împreună cu cei prezenți la consultări, să se propună ca începând cu anul școlar 2019-2020, bursele de performanță, de merit, de studiu și de ajutor social să fie acorde într-un cuantum de minimum 100 de lei.

Prezentul proiect de Hotărâre a Guvernului nu se referă la bursele care se acordă tinerilor din sistemul de învățământ superior de stat. Referitor la bursele acordate studenților, vă comunicăm următoarele:

  • din fondurile de la bugetul de stat, instituțiile de învățământ superior de stat pot acorda: burse pentru stimularea performanței academice, burse sociale, burse sociale ocazionale, burse speciale, burse pentru stagii de studii universitare și postuniversitare în țară/străinătate și alte forme de sprijin material; studenții pot beneficia și de alte burse, finanțate din veniturile proprii ale instituțiilor de învățământ superior și din alte forme legal constituite;
  • instituțiile de învățământ superior elaborează și aplică propria metodologie, aprobată de senatul universitar la propunerea Consiliului de administrație, în urma consultării cu reprezentanții studenților și organizațiile studențești reprezentative, legal constituite, în conformitate cu metodologia-cadru reglementată prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 392/2017 din 27 februarie 2017;
  • cuantumul pentru fiecare tip de bursă este aprobat prin hotărâre a senatului, la propunerea Consiliului de administrație, ca urmare a consultării cu reprezentanții studenților, inclusiv a organizațiilor studențești reprezentative din universitate; cuantumul bursei de performanță este mai mare decât cuantumul bursei de merit atribuită în instituția de învățământ respectivă; cuantumul bursei de merit este mai mare decât cuantumul bursei sociale.
  • în cazul burselor sociale pentru studenți, cuantumul se stabilește pornind de la cuantumul minim propus anual de către Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Superior (CNFIS), ținând cont de faptul că acestea trebuie să acopere cheltuielile minime de masă şi cazare.

Reiterăm faptul că autoritățile publice locale pot decide cu privire la acordarea burselor într-un cuantum mai mare față de cel care va fi stabilit prin Hotărâre de Guvern, întrucât acest act normativ stabilește un prag minim de la care se va pleca în alocarea burselor.

Etichete: comunicate de presă

Palmaresul României la Olimpiada Europeană de Fizică 2019

Wed, 05/06/2019 - 12:37
05 Iun 2019

Lotul olimpic de fizică al României și-a trecut în palmares patru medalii (trei medalii de argint și o medalie de bronz), precum și o mențiune de onoare la a III-a ediție a Olimpiadei Europene de Fizică (EUPhO), care s-a desfășurat la Riga (Letonia), în perioada 31 mai - 4 iunie 2019.

Medaliile de argint au fost adjudecate de Ștefan Dolteanu, Ionel-Emilian Chiosa și Iosif Theodor.

Medalia de bronz a fost obținută de Vasile Mihai, iar Sabina Drăgoi a primit o mențiune de onoare. Ștefan Dolteanu a obținut și premiul special pentru cel mai bun experiment din concurs.

Toți componenții lotului sunt elevi la Liceul Teoretic Internațional de Informatică București.

Lotul olimpic a fost coordonat de prof. Adrian Dafinei de la Facultatea de Fizică din cadrul Universității București și prof. Delia Davidescu de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică București.

Secretarul de stat Irina Elisabeta Kovács a reprezentat Ministerul Educației Naționale la ceremonia de premiere, țării noastre revenindu-i onoarea de a găzdui cea de-a IV-a ediție a Olimpiadei Europene de Fizică, în mai 2020.

În organizarea olimpiadei, Ministerul Educației Naționale va beneficia de sprijinul Facultății de Fizică din cadrul Universității București, precum și de colaborarea cu institutele de fizică de pe platforma Măgurele: Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei”, Institutul Național pentru Fizica Laserilor, Plasmei și Radiației, Institutul de Fizică Atomică și Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Materialelor.

Cu acest prilej, secretarul de stat Irina Elisabeta Kovács a avut întrevederi cu ministrul educației din Letonia, Ilga Šuplinska, precum și cu secretarul de stat Līga Lejiņa. În cadrul întâlnirilor au fost discutate aspecte referitoare la cooperarea în domeniul educației dintre România și Letonia, precum și modalitățile de modernizare a sistemelor de învățământ din ambele țări.

Lotul olimpic a fost întâmpinat la revenirea în țară de ministrul Educației Naționale, Ecaterina Andronescu, care a felicitat atât elevii pentru eforturile depuse și performanțele obținute, cât și profesorii coordonatori pentru dedicarea de care dau dovadă și pasiunea pe care o insuflă elevilor.

 

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presă

Festivitatea de decernare a titlului „Şcoală Europeană”, ediția 2019

Tue, 04/06/2019 - 18:14
04 Iun 2019

Ministerul Educaţiei Naționale a premiat marți, 4 iunie 2019, cele 87 de unități de învățământ preuniversitar câştigătoare ale Competiției Naționale „Şcoală Europeană", ediția a XVI-a, în cadrul unei festivități care a avut loc la Palatul Parlamentului.

La ediţia din acest an au fost înscrise 136 de unităţi de învăţământ preuniversitar din 37 de județe și din capitală. Pe primele trei locuri s-au situat Colegiul Economic „Anghel Rugină” din Vaslui (196 de puncte), Colegiul Național „Nicu Gane” din Fălticeni, județul Suceava (190 de puncte), Liceul „Ștefan Procopiu” din Vaslui (187 de puncte). Rezultatele complete sunt disponibile aici.

Fiecare unitate de învăţământ a primit certificatul „Şcoală Europeană 2019" şi un premiu în valoare de 5.000 lei pentru dotări. Decizia privind bunurile ce urmează a fi achiziţionate aparţine conducerii fiecărei unităţi de învățământ. MEN va transfera sumele către inspectoratele școlare judeţene/ISMB, care la rândul lor au obligaţia să le repartizeze unităţilor de învăţământ.

Activităţile/proiectele/programele care se iau în considerare pentru această competiție sunt:

  • derulate de şcoli prin programele Comisiei Europene, ale Parlamentului European și alte altor instituții europene: Erasmus+ (2014-2020), eTwinning, Europa-casa noastră (Lider European și EuroQuiz), Școli-ambasador ale Parlamentului European, Euroscola etc.
  • derulate de şcoli în parteneriat cu ambasade, universităţi şi şcoli din Uniunea Europeană, companii europene, asociaţii profesionale europene, ONG–uri cu scop educaţional/de formare profesională care activează la nivel european etc.
  • finanțate din fonduri structurale, în care școala este aplicant sau partener. 

În evaluarea candidaturilor s-a ținut cont și de coerenţa activităţilor derulate în cadrul proiectelor/programelor europene cu politica generală a instituţiei şcolare, de performanțele școlare reflectate în rezultatele elevilor la examenele naționale, olimpiade și concursuri școlare, de asigurarea egalităţii de şanse și facilitarea accesului la educație, precum și de calitatea și coerența documentelor de candidatură.

„De ce Școală Europeană? România este o țară europeană nu numai prin poziția geografică, ci și prin opțiune. O țară europeană și așa trebuie să rămână pentru că noi toți românii împărtășim valorile europene. Le împărtășim pentru că sunt și ale noastre. Și cum am putea să nu avem respect și prețuire pentru tot ceea ce au realizat generații și generații în cultura Uniunii Europene? Cum ar putea să nu ne îmbogățească și pe noi și cum s-ar putea ca ceea ce au creat generații și generații de români în cultura lumii să nu fie parte din cultura Uniunii Europene? De aceea eu cred că toate școlile românești sunt școli europene. Sunt prin poziția geografică a României, dar și prin opțiuni și valori deopotrivă. Și lucrurile acestea așa trebuie să rămână. (…) Iorga spunea că un neam se înalță prin școală și eu consider că fiecare dintre dumneavoastră, cu fiecare lecție, în fiecare clasă, asta face, înalță neamul. Și pentru aceasta vă mulțumesc cu prețuire și respect”, a afirmat ministrul Educației Naționale, Ecaterina Andronescu, în cadrul festivității de decernare a premiilor „Școală Europeană”.

Competiția se adresează tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar care au fost şi sunt implicate în activităţi/proiecte/programe comunitare.

Odată obţinut, certificatul „Şcoală Europeană” este valabil pentru o perioadă de trei ani, după care şcoala trebuie să concureze din nou pentru a reconfirma titlul obținut.

Concursul „Școală Europeană” a fost lansat de Ministerul Educației Naționale în anul 2004, ca semn al recunoaşterii contribuţiei şcolilor româneşti la sprijinirea eforturilor României de integrare în Uniunea Europeană.

La cele 16 ediții au participat 2.159 de unități de învățământ din toate județele țării și 862 dintre acestea au primit certificatul și trofeul „Școală Europeană”.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presă

Rezultatele sesiunii speciale din cadrul examenului național de Bacalaureat 2019

Tue, 04/06/2019 - 18:09
04 Iun 2019

Conform situației centralizate, din totalul celor 147 de candidați care au susținut sesiunea specială a examenului național de Bacalaureat din acest an, 125 de elevi au promovat, rezultând o rată de reușită de 85,03%.

Pe tranșe de medii situația arată astfel: 39 de medii între 9 și 9.99, 33 între 8 și 8.99, 32 între 7 și 7.99, respectiv 20 între 6 și 6.99.

La această sesiune, un singur candidat a promovat cu media 10.

Sesiunea specială se organizează pentru absolvenții de liceu aflați în pregătire sau în etapele de selecție pentru alcătuirea loturilor care vor reprezenta România atât la olimpiadele internaționale pe discipline, cât și la diverse competiții sportive europene sau mondiale.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presă

Precizări privind înscrierea elevilor la Evaluarea Națională

Tue, 04/06/2019 - 09:35
04 Iun 2019

Înscrierea candidaților la Evaluarea Națională se realizează în conformitate cu prevederile art. 16, alin. 4, din Metodologia de organizare și desfășurare a Evaluării Naționale pentru elevii clasei a VIII-a în anul școlar 2010 - 2011, aprobată prin ordinul de ministru nr. 4.801/2010, valabilă, conform prevederilor ordinului de ministru nr. 4.813/2018 și pentru Evaluarea Națională a absolvenților clasei a VIII-a în anul școlar 2018-2019:

Înscrierea candidaților pentru Evaluarea Națională se face la secretariatele unităților de învățământ pe care aceștia le-au absolvit, numai în perioada prevăzută de calendarul examenului;

a) pentru candidații din seria curentă, înscrierea se face de către secretarii unităților de învățământ, în conformitate cu evidențele școlii;

b) pentru candidații din anii precedenți, înscrierea se face de către secretariatul unității de învățământ pe care candidații au absolvit-o, pe baza actelor prezentate de aceștia.        

Așadar, nu se utilizează o cerere-tip pentru înscriere, înscrierea se face pe baza evidențelor școlii.

Părinții elevilor din seria curentă nu trebuie să vină la școală pentru înscrierea elevilor la examenul de Evaluare Națională, înscrierea se face pe baza evidențelor școlii, conform metodologiei (art. 16, alin 4). 

Conform art. 32, alin. (2) din Metodologia de organizare și desfășurare a Evaluării Naționale, elevii cu cerințe educative speciale, integrați în școlile de masă, precum și cei din învățământul special, susțin Evaluarea Națională numai la solicitarea scrisă a părinților sau a întreținătorilor legali.

Conform art. 36 din Metodologia de organizare și desfășurare a Evaluării Naționale, conducerile unităților de învățământ aduc la cunoștința persoanelor interesate prevederile prezentei metodologii prin: afișare la avizierul școlii, organizarea unor întâlniri cu părinții elevilor de clasa a VIII-a, în vederea informării acestora, prezentarea în colectivele de elevi ai clasei a VIII-a etc.

În județe/ISMB a fost transmisă adresa nr. 32.190/20.05.2019, prin care se fac precizări cu privire la pregătirea examenelor naționale 2019, inclusiv modalitatea de înscriere a elevilor la examene.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presă

135.655 de absolvenţi de liceu s-au înscris pentru susţinerea examenului naţional de Bacalaureat în sesiunea iunie-iulie 2019

Sun, 02/06/2019 - 14:53
02 Iun 2019

Conform situației centralizate, 135.655 de absolvenți de liceu (116.037 din promoția curentă și 19.618 din seriile anterioare*) s-au înscris pentru a susține examenul național de Bacalaureat 2019 în prima sesiune, care începe luni, 3 iunie, cu proba de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română (proba A). 

Potrivit calendarului aprobat prin ordin de ministru, proba va continua în data de 4 iunie și va fi urmată de evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă (5 - 6 iunie).

În zilele de 7, 10 și 11 iunie este programată evaluarea competențelor digitale (proba D), iar în perioada 12-13 iunie se va desfășura evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională (proba C). 

Subiectele pentru probele de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română și în limba maternă sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare şi cuprind texte literare şi nonliterare, funcţionale şi nonfuncţionale, cu un grad de complexitate care permite tratarea lor integrală în maximum 10-15 minute. 

Rezultatul obţinut de fiecare candidat la proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română/limba maternă nu se exprimă prin note sau prin calificativ admis/respins, ci prin stabilirea nivelului de competenţă corespunzător grilei aprobate la nivel naţional: experimentat, avansat şi mediu. În situația în care uncandidat refuză să răspundă sau să rezolve subiectele propuse la una dintre probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, se consideră că acesta nu a susţinut proba.

Probele sunt monitorizate audio-video. Nu este permis accesul candidaţilor în sălile de examen cu manuale, dicţionare, notiţe, însemnări etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, şi nici cu telefoane mobile sau cu orice mijloc electronic de calcul/comunicare. Nerespectarea dispoziţiilor referitoare la introducerea de materiale interzise în sala de examen duce la eliminarea candidatului, indiferent dacă materialele interzise au fost folosite sau nu.

Reprezentanţii instituţiilor mass-media au acces în unităţile de învăţământ liceal care organizează probe de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale sau în centrele de examen numai cu avizul preşedintelui comisiei şi însoţiţi de un membru al comisiei, exclusiv înainte de începerea sau după încheierea probelor. Pentru realizarea materialelor specifice (înregistrări/fotografii/preluări de imagini etc.) este necesar acceptul persoanelor care apar în acele materiale.

Probele scrise ale examenului naţional de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2019, încep luni, 1 iulie, cu examenul la Limba şi literatura română. Proba la Limba si literatura maternă este programată marți, 2 iulie, iar proba obligatorie a profilului, miercuri, 3 iulie. Ultima probă scrisă - cea la alegere a profilului și specializării - se va desfășura joi, 4 iulie.

Afișarea primelor rezultate este programată pentru data de 8 iulie și este urmată de depunerea eventualelor contestațiilor. Între 9 și 12 iulie vor fi soluționate eventualele contestații, în timp ce afișarea rezultatelor finale este prevăzută pentru data de 13 iulie.

Examenul național de Bacalaureat se consideră promovat de către absolvenţii de liceu care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii: au susţinut probele de evaluare a competenţelor, au susţinut toate probele scrise şi au obţinut cel puţin nota 5 la fiecare dintre acestea, respectiv au obţinut cel puţin media 6 la probele scrise.

* Gradul de încărcare în aplicația informatică a datelor statistice utilizate în acest comunicat de presă este de 99%.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presă

Executivul a alocat fondurile necesare pentru efectuarea lucrărilor de amenajare și asigurare cu utilități a grupurilor sanitare din unitățile de învățământ preuniversitar

Thu, 30/05/2019 - 18:28
30 Mai 2019

Guvernul României a adoptat în ședința de astăzi, 30 mai, o hotărâre prin care este repartizată suma de 64.900 mii lei pentru finanţarea lucrărilor de amenajare și asigurare cu utilități a grupurilor sanitare din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat.

Această sumă a fost alocată în bugetul Ministerului Educației Naționale la Capitolul Cheltuieli de capital, Titlul 51 Transferuri între unități ale administrației publice, încă din luna februarie a anului 2019.

Adoptarea acestui act normativ va determina creșterea calităţii actului educaţional și desfășurarea activităților școlare într-un cadru sigur și modern în învățământul preuniversitar.

Prin această măsură se urmărește asigurarea de condiții optime, precum și acces egal şi sporit la o educație de calitate pentru peste 61.500 de elevi.

Reamintim că în anul 2017, în rețeaua de învățământ preuniversitar de stat funcționau 2.219 unități de învățământ cu grupuri sanitare situate în curte, fără apă curentă și fără canalizare. În urma măsurilor întreprinse de Executiv și autoritățile locale, la începutul anului 2019, în rețeaua de învățământ preuniversitar de stat mai funcționau 1.180 de școli cu grupuri sanitare neconforme, dotate necorespunzător sau amplasate în exteriorul construcțiilor de învățământ.

Precizăm că sumele alocate de Executiv vin în completarea sumelor repartizate din bugetul local, astfel fiind sprijinite autoritățile locale în responsabilitatea cărora se află infrastructura școlară.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presă

Palmaresul delegației României la Olimpiada Internaţională de Informatică în Echipe 2019

Sat, 25/05/2019 - 20:49
25 Mai 2019

Echipa Colegiului Național de Informatică „Tudor Vianu" din Bucureşti și echipa Centrului Judeţean de Excelenţă Prahova, reprezentantele României la a III-a ediție a Olimpiadei Internaţionale de Informatică în Echipe/IIOT (20-24 mai, Moscova), au obținut medaliile de aur și de argint.

Medaliată cu aur, echipa Colegiului Național de Informatică „Tudor Vianu" are următoarea componență: Ovidiu Răzvan Hârșan, Ştefan Manolache, Alexandru Petrescu, Ioan Cristian Pop și Andra Elena Mircea (rezervă). Toți cei cinci elevi sunt în clasa a XII-a.

Echipa Centrului Judeţean de Excelenţă Prahova a intrat în posesia medaliei de argint în următoarea formulă: Maria Alexa Tudose (clasa a XI-a/Colegiul Național „Ion Luca Caragiale" din Ploiești), Ioan Alexandru Ilaşi (clasa a XI-a/Colegiul Național „Mihai Viteazul” din Ploiești), Matei-Costin Banu (clasa a XII-a/Colegiul Național „Mihai Viteazul" din Ploiești), Theodor-Ștefan Cristea (clasa a XII-a/Colegiul Național „Ion Luca Caragiale" din Ploiești) și Andrei Onuț (clasa a IX-a/Colegiul Național „Ion Luca Caragiale" din Ploiești) - rezervă.

Echipele au fost însoțite și coordonate de Nușa Dumitriu-Lupan (inspector școlar -Inspectoratul Şcolar Judeţean Vaslui şi director al Centrului Județean de Excelență Vaslui) și Elena-Daniela Lica (profesor la Liceul Teoretic „I.L. Caragiale” din Ploiești și director al Centrului Județean de Excelență Prahova).

Ministrul Educației Naționale, Ecaterina Andronescu, a întâmpinat și felicitat delegația României pentru performanța reușită, la întoarcerea în țară, pe Aeroportul Internațional „Henri Coandă”.

BIROUL DE COMUNICARE

Etichete: comunicate de presă